Není vůbec neobvyklé, že něco vytvořené nebo napsané v počítači může být smutné.
Například The Legend of Zelda: Breath of the Wild je ponurá melancholická hra o ztrátě a porážce. Vzpomeňme si také na počítačem vytvořené Pixar postavy jako je například Bing Bong ve filmu „V hlavě“ a Hector v „Coco„, které dokážou publikum rozbrečet i dnes.
Ale i když bylo toto vše vyrobeno na počítači, tak za každým z těchto emocionálních momentů byli lidé – ať už to jsou hudebníci, režiséři, herci nebo návrháři. V roce 2016 napsal samotný počítač krátký film „Sunspring„, což je opravdu zajímavý experiment. Ve skutečnosti je celý filmový scénář dílem neuronové sítě vyškolené na sci-fi skriptech.
Jakmile software dokončil scénář, bylo na režisérovi a hercích, aby vytvořili něco, co by se dalo sledovat.
V budoucnu by však mohl počítač umět zlomit vaše srdce. Nebo přinejmenším navrhnout lidem, jak to udělat nejlépe.
Co by nám to však přinášelo? Odpovědí je lepší filmy.
Výzkumníci z MIT Laboratory for Social Machines, McKinsey’s Consumer Tech a Media Team nedávno naučili umělou inteligenci identifikovat emocionální momenty v populárních filmech a diskutovali o tom, které řádky dialogů, hudební podněty a vizuály přitahovaly pozornost diváků nejvíce.
Jednalo se například o to, jak počítač vnímal počáteční sekvenci filmu Vzhůru do oblak. Vysoké body představují šťastnější okamžiky, zatímco nízké smutnější.
Výzkumníci naučili umělou inteligenci, jak to udělat tím, že požádají dobrovolníky, aby recenzovali tisíce filmových sekvencí. Ti si poté zapisovali své emoce a spouštěcí momenty. Výzkumníci to poté přeložili do čísel, čemuž počítač rozuměl.
Podle výzkumníků je jejich dlouhodobým cílem vytvořit inteligenci, která může pomoci lidem navrhnout konkrétní snímky, linie dialogu nebo hudební podněty při vytváření filmu.
Někteří lidé reagovali na tyto nové zprávy s tím, že to bude mít vědecko-fantastické důsledky. Jiní vítají něco, co přinese roboty blíž k lidským emocím.